Organizacja

  • Program
  • Nasz dzień - zajęcia podstawowe.
  • Dodatkowe zajęcia edukacyjne
    • Harmonogram zajęć dodatkowych
  • Czas pracy
  • Zajęcia podstawowe i uzupełniające
  • Grupa przedszkolna
    • Plan dnia
    • Program
    • Zajęcia podstawowe
    • Zajęcia dodatkowe

przedszkole Krokodylek - przedszkole Pruszków, Ursus
Przedszkole Organizacja Adaptacja Galeria Zapisy i opłaty Kontakt
Program

FORMY ORGANIZACYJNE W PRZEDSZKOLU KROKODYLEK:  

 

MAŁY KROKODYLEK – zajęcia adaptacyjne.

PRZEDSZKOLE KROKODYLEK - dla dzieci od 1 roku do 6 lat.

 

PROGRAM:

Naszym celem edukacyjnym jest wszechstronny rozwój dziecka. Nasza praca edukacyjna prowadzona jest w oparciu o:

  • Program wychowania przedszkolnego "Odkrywam Siebie" - Małgorzata Skrobacz, Wiesława Żaba-Żabińska; Grupa Edukacyjna MAC.
  • Program wspomagania rozwoju dzieci najmłodszych "Zabawy fundamentalne".
  • Autorskie programy nauczycielek prowadzących.

 

METODY PRACY:

W swojej codziennej pracy wykorzystujemy metody i formy aktywizujące w nauczaniu dzieci. Staramy się tak organizować zajęcia, aby prowadzić do zwiększenia efektywności toku nauczania. Stosowanie metod aktywizujących w procesie dydaktycznym sprzyja pogłębieniu zdobytej wiedzy, jej operatywności i trwałości. Dzieci powinny myśleć podczas wykonywania podjętych działań, angażują się emocjonalnie, są aktywne w sferze percepcyjnej, ruchowej, werbalnej i emocjonalno – motywacyjnej. Metody pracy z dziećmi oparte są na sojuszu metod. Te, z których korzystamy to:

  • Metoda Projektów Badawczych L.Katz Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
  • Metoda oparta na teorii Lwa Wygotskiego,
  • Metoda Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej - Dziecięca matematyka,
  • Metoda Ireny Majchrzak – odmienna metoda nauki czytania,
  • Metoda Marii Montessori (Ćwiczenia Dnia Codziennego, Rozwój Zmysłów i Wychowanie Kosmiczne),
  • Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • Pedagogika Zabawy,
  • Metoda Zabaw Fundamentalnych (głównie wykorzystywana w grupach adaptacyjnych i grupach żłobkowych).

Każde dziecko, bez względu na swoją inteligencję, musi zdobyć podstawowe umiejętności poznawcze, aby mogło logicznie myśleć, postrzegać świat w sposób usystematyzowany, uporządkowany i rozsądny, by wiedziało, jak należy się uczyć i by mogło wykorzystać swoją inteligencję przy poznawaniu świata i rozwiązywaniu napotkanych problemów bez konieczności korzystania z pomocy. Rozwój umiejętności prowadzi do znaczących zmian w osobowości dziecka. Dzieci zaczynają planować i organizować swoje zabawy, otwarcie przedstawiają swój punkt widzenia, proponują nietuzinkowe rozwiązania napotykanych problemów, z łatwością współpracują, a przede wszystkim wierzą w siebie i w swoje umiejętności.   Zajęcia i zabawy edukacyjne prowadzone są w trzech Blokach Programowych:  

 

I BLOK EDUKACYJNY:

  • Edukacja językowa - Mowa z elementami naturalnej nauki języka, szybkiego czytania i efektywnej komunikacji słownej,
  • Edukacja matematyczna,
  • Edukacja przyrodnicza z elementami ekologii, Psychoedukacja - zajęcia z psychologiem nad praca emocjami.

 

II BLOK WARSZTATOWY:

  • Język angielski uczony w sposób naturalny,
  • Aktywność twórcza z dziedziny plastyki i techniki,
  • Zajęcia przyrodniczo - sportowe.

 

III BLOK REKREACYJNY:

  • Gimnastyka ogólnorozwojowa z elementami korektywy,
  • Muzyka z elementami tańca,
  • Muzykoterapia i bajkoterapia w formie odpoczynku,
  • Spontaniczna aktywność ruchowa na powietrzu – gry i zabawy.

© 2009+ Niepubliczne Przedszkole Przyrodniczo – Sportowe KROKODYLEK. Reguły k. Warszawy, ul. Żytnia 10
Przedszkole Ursus Pruszków Warszawa Piastów Reguły Michałowice Skorosze
Polityka prywatności - cookies
Created by Lemon IT