FORMY ORGANIZACYJNE W PRZEDSZKOLU KROKODYLEK:
MAŁY KROKODYLEK – zajęcia adaptacyjne.
PRZEDSZKOLE KROKODYLEK - dla dzieci od 1 roku do 6 lat.
PROGRAM:
Naszym celem edukacyjnym jest wszechstronny rozwój dziecka. Nasza praca edukacyjna prowadzona jest w oparciu o:
- Program wychowania przedszkolnego "Odkrywam Siebie" - Małgorzata Skrobacz, Wiesława Żaba-Żabińska; Grupa Edukacyjna MAC.
- Program wspomagania rozwoju dzieci najmłodszych "Zabawy fundamentalne".
- Autorskie programy nauczycielek prowadzących.
METODY PRACY:
W swojej codziennej pracy wykorzystujemy metody i formy aktywizujące w nauczaniu dzieci. Staramy się tak organizować zajęcia, aby prowadzić do zwiększenia efektywności toku nauczania. Stosowanie metod aktywizujących w procesie dydaktycznym sprzyja pogłębieniu zdobytej wiedzy, jej operatywności i trwałości. Dzieci powinny myśleć podczas wykonywania podjętych działań, angażują się emocjonalnie, są aktywne w sferze percepcyjnej, ruchowej, werbalnej i emocjonalno – motywacyjnej. Metody pracy z dziećmi oparte są na sojuszu metod. Te, z których korzystamy to:
- Metoda Projektów Badawczych L.Katz Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
- Metoda oparta na teorii Lwa Wygotskiego,
- Metoda Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej - Dziecięca matematyka,
- Metoda Ireny Majchrzak – odmienna metoda nauki czytania,
- Metoda Marii Montessori (Ćwiczenia Dnia Codziennego, Rozwój Zmysłów i Wychowanie Kosmiczne),
- Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
- Pedagogika Zabawy,
- Metoda Zabaw Fundamentalnych (głównie wykorzystywana w grupach adaptacyjnych i grupach żłobkowych).
Każde dziecko, bez względu na swoją inteligencję, musi zdobyć podstawowe umiejętności poznawcze, aby mogło logicznie myśleć, postrzegać świat w sposób usystematyzowany, uporządkowany i rozsądny, by wiedziało, jak należy się uczyć i by mogło wykorzystać swoją inteligencję przy poznawaniu świata i rozwiązywaniu napotkanych problemów bez konieczności korzystania z pomocy. Rozwój umiejętności prowadzi do znaczących zmian w osobowości dziecka. Dzieci zaczynają planować i organizować swoje zabawy, otwarcie przedstawiają swój punkt widzenia, proponują nietuzinkowe rozwiązania napotykanych problemów, z łatwością współpracują, a przede wszystkim wierzą w siebie i w swoje umiejętności. Zajęcia i zabawy edukacyjne prowadzone są w trzech Blokach Programowych:
I BLOK EDUKACYJNY:
- Edukacja językowa - Mowa z elementami naturalnej nauki języka, szybkiego czytania i efektywnej komunikacji słownej,
- Edukacja matematyczna,
- Edukacja przyrodnicza z elementami ekologii, Psychoedukacja - zajęcia z psychologiem nad praca emocjami.
II BLOK WARSZTATOWY:
- Język angielski uczony w sposób naturalny,
- Aktywność twórcza z dziedziny plastyki i techniki,
- Zajęcia przyrodniczo - sportowe.
III BLOK REKREACYJNY:
- Gimnastyka ogólnorozwojowa z elementami korektywy,
- Muzyka z elementami tańca,
- Muzykoterapia i bajkoterapia w formie odpoczynku,
- Spontaniczna aktywność ruchowa na powietrzu – gry i zabawy.